הרבה עסקים רוצים להיות בעמוד הראשון בגוגל במיקומים גבוהים ככל האפשר. תנועה ממנועי חיפוש היא מקור תנועה משמעותי לבעלי עסקים.
יחד עם זאת קיים הרבה בלבול ומידע שגוי סביב הפרקטיקה של קידום אורגני למנועי חיפוש (SEO). הרבה בעלי עסקים הפונים אלינו לצורךAdwords Vs Seo קידום האתר שלהם לא מכירים את המשאבים הדרושים כדי לקדם אותם למיקומים גבוהים.
בשורה התחתונה מה שבעלי אתרים רוצים זה להביא תנועה איכותית לאתר שלהם.
אבל האם קידום אורגני באמת מתאים להם?
ננסה להבהיר נקודה זו בהמשך…
ישנן שתי דרכים להביא תנועה איכותית לאתר שלך מגוגל. הראשונה היא SEO (קידום אורגני) והשנייה היא פרסום באדוורדס.
נסקור תחילה את היתרונות שבכל פלטפורמה:
יתרונות של קידום אתרים אורגני
- אתר האינטרנט שלך יופיע בתוצאות האורגניות בצד ימין שעליהם לוחצים 70% מהגולשים.
- אתה לא משלם לגוגל על כל כניסה מתוצאות החיפוש.
- תוכל להגיע למיקומים הגבוהים ביותר שמניבים את מירב הכניסות.
- תוכל להופיע בתוצאות במילות מפתח רבות שלא קידמת אותם באופן ישיר ושלא חשבת עליהם.
- הופעה במקומות הגבוהים בגוגל מגבירה את המוניטין והסמכות של החברה שלך בתחום.
- לאורך זמן, קידום אורגני יביא לך החזר גבוה יותר על ההשקעה שביצעת. (ROI)
יתרונות של פרסום ממומן בגוגל (ADWORDS)
- תוכל להתחיל לפרסם באופן מידי.
- אין הבדל בתוצאות בין אתר חדש לאתר ותיק.
- הולכים עם גוגל ולא נגד גוגל (אורגני).
- ניתן לקדם מספר רב של מילות מפתח באותו תקציב.
- ניתן לפרסם באתרים אחרים באינטרנט המציגים מודעות של גוגל בנוסף למנוע החיפוש.
- תוכל למקד את המודעות לקהל היעד שלך.
- ניתן לראות סטטיסטיקה מדויקת ולחשב עלות מול תועלת.
אז איזו שיטה עדיפה לעסק שלך?
תלוי במספר גורמים. ראשית צריך לראות באיזה מוצר או שרות מדובר. קידום אורגני בדרך כלל הוא תהליך ארוך ויקר. למרות שבסופו של דבר הוא יכול להביא לך החזר מצוין על הכסף שהשקעת, עלות של קידום אורגני מצריך תקציב גבוה של אלפי שקלים בחודש (תלוי בתחרותיות התחום) ואפילו יותר (בתחומים תחרותיים במיוחד) לחברת קידום אתרים.
אם המוצר או השרות שאתה מוכר, מחירו גבוה, יכול להיות שקידום אורגני מתאים לעסק שלך. לדוגמה: עורך דין. המרה אחת של עורך דין שווה לו עשרות אלפי שקלים אם לא יותר. יש עוד המון דוגמאות, אבל הכוונה ברורה. לעומת זאת, מי שעלות מוצר או שרות אצלו מסתכם בכמה עשרות שקלים, הוא יצטרך נפח גולשים גבוה מאוד ולא בטוח שזה ישתלם לו.
בנוסף לכך, קידום אורגני לוקח זמן רב, שוב, תלוי בתחום, אבל בדרך כלל מצריך מינימום 6 חודשים של עבודה קשה. עסק שאין לו זמן לכך וצריך ישר להתחיל למכור, קידום אורגני לא יביא לו את התוצאות המהירות.
אז מה כדאי לי לבחור?
קידום אורגני יתאים לך אם: לעסק או החברה שלך יש תקציב פרסום גבוה, תג המחיר של המוצר יקר יחסית, או שנפח המכירות שלו גדול ואין לך בעיה לחכות חצי שנה עד שנה לתוצאות, אז קידום אתרים אורגני יכול להוות פתרון טוב בשבילך.
פרסום באדוורדס יתאים לך אם: לעסק שלך יש תקציב מוגבל, אתר האינטרנט הוא חדש יחסית והיית רוצה בנוסף לראות תוצאות במהירות, כנראה שפרסום בגוגל אדוורדס מתאים לך יותר.
לסיכום:
למרות כל מה שנכתב לעיל, זה עדיין לא נכון ב 100% וכל עסק צריך להיבחן לגופו. יכול להיות מצב שמכירת מוצר תהיה שווה לך הרבה כסף, אבל התחרות בענף זה בקידום אורגני גדולה מאוד, דבר המצריך משאבים גדולים שלא יהיה לך אותם. ויכול להיות גם מצב שהמרה אחת שלך שווה מעט כסף, אבל עלות לקליק בגוגל אדוורדס נמוכה מאוד.
בכל מקרה, חשוב לוודא, כי מי שמנהל לך את קידום האתרים האורגני ואת הפרסום באדוורדס, היא חברה מקצועית ואמינה. שגיאה או פעולה אחת לא נכונה בקידום אורגני יכולה להעיף לך את האתר מגוגל. וניהול נכון של מסעות הפרסום באדוורדס יחסכו לך מאות שקלים בחודש אם לא יותר.
חשבו לציין שקידום אורגני ופרסום באדוורדס משלימים אחד את השני ועובדים מצויין ביחד, אך אם מסיבות כלכליות תצטרכו לבחור באחד מהתחומים, אני מקווה שעשינו לכם קצת סדר בדברים.